Jumaat, 29 Mei 2009

:::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM:::


Dengan Nama Allah Yang Maha GENIUS..

Alhamdulillah..hanyasanya dengan keizinan dari Nya, "THE SPIRIT OF BALQIS" tercipta. Semangat ber'BLOGGING' dalam kalangan remaja khususnya semakin terserlah. Budaya ber"kongsi" sudah jadi satu kemestian. Secara peribadi, bagi saya...budaya sebegini wajar diteruskan asal memenuhi pra-syarat tertentu. Hm..apa pra-syaratnya dan harusnya..ia bersandarkan apa? Saya tidak mahulah memandai-mandai menentukan prasyarat ber'blogging' ni untuk orang lain..hanya untuk berkongsi..mudah-mudahan...tiap apa niat & tindakan kita akhirnya bermatlamatkan REDHA ALLAH..Amin^_^

Prasyaratnya...
1. Niat yg teguh untuk kongsi ilmu hanya kerana-NYA
2. IQRA'!, IQRA'!, IQRA'!
3. Jangan sesekali menyebarkan FITNAH!!!(sumber yang tepat!)
4. Hikmah itu caranya::(ingat ya..tak semestinya mesti berlemah-lembut ^_^ )
5. Tiap individu berbeza pandangan. Di situlah letaknya keunikan tiap insan ciptaan Allah. Berdebat biarlah bersandarkan kemahuan Allah..bukan kemahuan manusia yang banyak dosanya.

"Keredhaan MANUSIA sukar untuk engkau capai dan BUKANlah bermakna SELAMAT DARIPADA LIDAH MANUSIA SUDAH BOLEH DIANGGAP MENCAPAI JALAN KEPADA MENDAPAT KEREDHAAN MEREKA. Oleh itu, engkau hendaklah melakukan perkara yang bermanfaat kepadamu dan sentiasalah berbuat demikian"_Wasiat Imam Syafie_

Hmm...itu saja prasyarat yg terlintas hingga saat ini..sudah semestinya banyak lagi prasyarat yg perlu diikut. Apa yang pasti..sentiasa betulkan niat menulis dr awal penulisan hingga akhirnya. InsyaAllah..semuanya beres di "mata" Allah.

Apa yg diharap...semoga blog ini dpt menyumbang ke arah kebaikan buat semua yang berkunjung. Yang penting..tiap ilmu yg kita dapat sama-sama kita amal. Ingatkan saya jika saya lalai...betulkan saya jika saya tersasul menulis..(^_^)Benar...saya bukan insan terbaik untuk menasihati yang lain...tapi atas kesedaran...saya tetap berpegang kepada:::Try The Very Best to GUIDE others to JANNAH...insyaAllah...others and YOU...will be guided by ALLAH to JANNAH:::

Wassalam...

.:Open our HEART, REFRESH our NIYYAH:.

p/s: entry2 yg sebelumnya adalah cetusan pena sebelum blog ini tercipta..

Tiada ulasan: