Khamis, 18 Jun 2009

[.:G.O.G_M.A.G.O.G:.]

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan Asma' Allah yang menghadiahkan Al-Quran buat kita pandu hidup ini ke jalan-Nya...Pengabdian diri hanya khas buat-Nya. Selawat dan salam kasih sayang intan payung buat Kekasih Allah..Our Beloved Muhammad (bin Abdullah)s.a.w.(^^,). Sungguh..dia sama sekali bukan seorang pembohong!



"Aku akan mengeluarkan hamba-hambaKU di mana TIDAK ADA KEKUATAN SEORANG PUN yang dapat membunuh mereka (YAKJUJ & MAKJUJ)."(Riwayat Muslim)

[[YAKJUJ & MAKJUJ: BENCANA DI SEBALIK GUNUNG]]

Sebuah karya hasil tulisan Muhammad Alexander @ Wisnu Sasongko (37), insan yang punya dwi-peranan, seorang pensyarah juga pengkaji di Jabatan Daerah & Perancangan Bandar, Fakulti Kejuruteraan, Universiti Brawijaya, Bandar Malang, Jawa Timur, Indonesia. Penerima Ijazah Sarjana Muda (BA) Teknik Arkitektur (Universiti Brawijaya) dan Ijazah Sarjana (MA) Urban Housing (ITS Surabaya). Kini dalam pengajian Doktor Falsafah (PhD) Urban Housing (ITS Surabaya). Melihat pada "selok" pengajian beliau...sukar dipercaya beliau berhasil menyumbang idea dalam dunia penulisan. Di situlah letaknya izin Allah buat sesiapa sahaja hambaNya yang berkehendakkan pada perkongsian ilmu. Nilai masa yang beliau miliki sangat berMAKNA bukan saja sabagai saham diri bahkan buat manfaat semua yang membaca hasil tulisannya.

Berikut antara MISTERI yang sering timbul berlegar isu ini:-

- Yakjuj & Makjuj tu spesies apa?
- Haiwan / manusia?
- Di mana kediaman mereka?
- Bila pertama kali mereka ditemui?
- Negara2 mana pernah diserang Yakjuj & Makjuj?
- Benar atau tidak mereka akan kembali merosakkan dunia?


"...Sekalipun isinya sarat dengan perbincangan yang BERAT kerana mendalami aspek teologi dan kajian klasik tetapi saya TERUJA pada pendekatan perbandingan yang digunakan oleh pengarang..." (Prof. Dr. Zulkifli Haji Mohd Yusoff, Universiti Malaya)

Hmm...setuju sangat dengan Prof. Zulkifli. Melihatkan buku yang setebal 564ms dan pengisiannya yang bermain dengan ilmu teologi besar kemungkinan akan membunuh minat diri untuk menghayati kisah yang telah tercatat dalam kitab agung Al-Quran. Almaklumlah...yang dipelajari ilmu "NURSING"..jauh bezanya dengan ilmu "TEOLOGI".^_^..Walau begitu...kedua-duanya ILMU DARI ALLAH. Ilmu perlu di"selongkar". Mudah-mudahan dengan variasi ilmu yang dikurniakan Allah buatkan kita jadi DA'IE yang FLEKSIBEL dengan beza pandangan tapi tetap TEGUH dengan QURAN & SUNNAH. Mohon doa kalian yang berkunjung agar sentiasa mendoakan ke"konsisten"anku untuk terus menghayati setiap bait ilmu dari buku ini. Harap-harap, dari penghayatan ini akan menjana amal-amal kebaikan buat diri yang membaca.^_^. Juga...agar dengan pengisian yang "BERAT" ini akan me"RINGAN"kan diri untuk lebih menghargai dan beramal dengan akhlaq AL-QURAN Amin..

Faktor2 ke"TERTARIK"an ku untuk memiliki buku ini...

1. Udahnyer IQRA' tu minatku...
2. Kerana ceteknya ilmuku tentang YAKJUJ & MAKJUJ a.k.a GOG MAGOG.
3. This book is THE NATIONAL BESTSELLER (Terjual LEBIH 10 000 NASKHAH dalam tempoh 1 BULAN!!) Wow!!..ku tak mahu ketinggalan untuk jadi pembaca yg ke-10 000++)^_^
4. ..and the MAIN FACTOR why i'm interested to have dis book...Hanya Kerna IZIN ALLAH..DIA yang berkuasa buatkan hatiku TERTARIK dan alhamdulillah buku ini kini kumiliki. [^_^] .

[Pesanan PENERBIT: Hak cipta terpelihara. Tidak dibenarkan mengeluar ulang mana-mana bahagian artikel, ilustrasi dan isi kandungan buku ini dalam apa jua bentuk dan dengan APA CARA SEKALIPUN, sama ada secara ELEKTRONIK, fotokopi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada PTS Islamika Sdn. Bhd.]

Bagi menghormati HAK MILIK INTELEK..^_^..manfaat yang diperoleh hasil bacaan buku ini insyaAllah akan diterjemahkan dalam bentuk yang lain.

Cukup sekadar itu...Wassalam.

p/s: Suka berkongsi ikut cara sendiri..v(^_^)v..

25 Jamadilakhir 1430H

.:OPEN Our HEART, REFRESH Our NIYYAH:.

Tiada ulasan: